dimecres, 29 d’octubre del 2008

UN POSITIU PELS QUE EM COMENTEU EL SEGON CONTE (I EL PRIMER ENCARA US ESPERA!!)

ELS SOMNIS DEL GRIPAU

Una tarda un gripau va dir:- Aquesta nit somiaré que sóc un arbre.
Aquella nit va somiar que era un arbre. A l’endemà va explicar el seu somni i més de cent gripaus li escoltaven:- Anit vaig ser un arbre- va dir. Tenia nius, arrels profundes i moltes branques com ales, però no podia volar. Era un tronc prim i alt que pujava, i a la tardor se’m queien les fulles. Creia que plorava, però era la pluja. El pitjor de tot és que sempre estava al mateix lloc i no em podia moure. No em va agradar ser arbre.

El gripau se’n va anar, arribà a l’hort i es quedà descansant sota una fulla d’enciam. I va dir:- Aquesta nit somiaré que sóc un riu.A l’endemà va explicar el seu somni. Més de dues-centes persones l’escoltaven.
- Anit vaig ser un riu- va dir. Va ser una llàstima perquè no vaig veure cap sirena, només vaig veure peixos i més peixos. No em va agradar ser riu.
I se’n va anar i descansà de nou. Aquella tarda va dir: - Aquesta nit somiaré que sóc un cavall.A l’endemà explicà el seu somni. Més tres-cents gripaus van escoltar-lo. Alguns van venir des de molt lluny per fer-ho. - Anit vaig ser un cavall preciós - va dir. Tenia regnes i portava un home que fugia. Anava per un camí llarg, vaig travessar un pont, un pantà, vaig beure aigua d’un rierol...però després em van lligar a un arbre. No em va agradar ser cavall.Un altra nit somià que era vent i l’endemà va dir:- No m’ha agradat ser vent.
Somià que era un núvol. I va dir:
- No m’ha agradat ser núvol.

Un matí els altres gripaus el van veure content.
- Per què estàs content? – li van preguntar.
I el gripau va contestar:
- Anit vaig tenir un somni meravellós. Vaig somiar que era un gripau!

Pilar A.

11 comentaris:

Unknown ha dit...

BILAL SABAN AOE

ola soy el bilal otrvez este si ke me a gustado i es mas interesante i lo entienedo aki dejo mi comentario ok dew vuen fin de semana largo jejejeje festa

Unknown ha dit...

Hola Bilal,
De lo que se trata es de que me expliques el mensaje del cuento, lo que significa. No sólo quiero saber si lo has leido o no.
Saludos
Pilar A

Unknown ha dit...

javier.aoe:me gusto mucho la historia ,Lo que quiere decir es que por mas que se cambie uno no es igual si no somos nosotros mismos.

Unknown ha dit...

robert. esta historia del sapito quiere decir que las personas por mas que cambien nuncan dejan de ser personas y es muy diferente cuando cambias ,abese no te sientes igual. sapito!!!

Marcos ha dit...

(marcos)

Segun la història tenemos que ser como somos, no intentar ser como los demas.

Unknown ha dit...

(Joan)
Me gusto mucho la història, dice que tenemos que ser nosotros mismos no dejarnos manipular por los demas.

Unknown ha dit...

La interpretació del Marcos i el Joan és la més encertada. Felicitats, nois! Els altres molt bé per l'intent i ja sabeu...cada setmana un conte amb missatge.
Pilar A.

Unknown ha dit...

El cuento dice que la gente no cambia y que tu tienes que hacer todo lo posible para quererte a ti mismo.

ZINEB

Unknown ha dit...

Molt bé, Zineb. M'ha agradat molt el teu comentari!
Pilar A.

Unknown ha dit...

(Raja)
Este cuento trata de decirnos que no nos devemos dejar influenciar por los demas.

Unknown ha dit...

(Pierina)
Este cuento dice que no nos devemos dejar manipular o influenciar por los demas.